Onze school probeert leerlingen een actieve houding mee te geven als het gaat om burgerschap. Burgerschap heeft een duidelijke plaats binnen het projectonderwijs. In de klas en op het schoolplein komt het kind in aanraking met gebeurtenissen die ook voorkomen in de samenleving. Wij oefenen daarom met de kinderen hoe zij kunnen omgaan met verschillende situaties, hoe zij zich bewust worden van hun gedrag en hoe zij vertrouwen in zichzelf krijgen. Op onze school werken we met de methode ‘Kanjertraining’. Deze training is vooral gebaseerd op het laten zien van gewenst gedrag. Tijdens de catecheselessen stimuleren we kinderen een eigen levensbeschouwelijke identiteit te ontwikkelen. We leren de kinderen vragen te stellen en na te denken over de verschillende geloven en rituelen. Tijdens uitstapjes, projecten en excursies ten slotte, leren we kinderen aandacht te hebben voor andere culturen en staan we stil bij maatschappelijke thema’s. Ten slotte leren we kinderen respectvol om te gaan met seksualiteit en met diversiteit binnen de samenleving, waaronder seksuele diversiteit.